All for JoomlaAll for Webmasters

GYEREK FITNESS

EGÉSZSÉGES ÉLETFORMA GYEREKEKNEK

MOZGÁSFEJLESZTÉS GYEREKEKNEK

 

Komplex gyerek mozgásfejlesztés. A gyerekeknél ez a fajta fejlesztés 3-tól 12 éves korig történik.

 

 Mozgásfejlesztés gyerekeknek

GYEREK SZEMÉLYI EDZÉS

 

Már gyerekkorban is előnyös a személyre szabott edzésprogram. A foglalkozásokon folyamatos kontroll és ellenőrzés alatt áll a gyerek.

 

 Gyerek személyi edzés

CSOPORTOS MOZGÁSFEJLESZTÉS

 

Csoportos mozgásfejlesztő tornákon könnyebben becsempészhető a játékosság az órákba a gyerek kedvéhez és képességeihez igazodva.

 

 Csoportos mozgásfejlesztés

GERINCFERDÜLÉS

 

A fiatalkorban a hormonális változások kezdetével a gyerekek 30%-ának gerincferdülése van.

 

 Gerincferdülés

GYEREKKORI TÚLSÚLY

 

Az ülő életmód és a helytelen táplálkozás sajnos már gyerekkorban is megteszi hatását.

 

 Túlsúly

Miért fontos a gyerekek életében a rendszeres testmozgás?

gyerek fitness, csoportos mozgásfejlesztés és egyéni torna gyerekeknekA gyermek sportfoglalkozások javarésze játékból áll, játékos feladatokból. Sokan gondolhatják, hogy játszani a gyerek otthon is tud a játékaival, így szükségtelen számára eljárni a különféle foglalkozásokra. Az otthoni játékra a szülővel, vagy egyedül is ugyanolyan szükség van, mint a csoportos, vagy egyéni foglalkozásokon megjelenő”játékokra”. Szükség van rá, mivel ezek nem csupán játékok. A sportfoglalkozásokon az elsődleges cél a gyerekekben kialakítani a testtudatot, a sport iránti szeretetet és tiszteletet, és nem utolsó sorban az egészséges életre való vágyakozást.

A csoportos mozgásfejlesztő órákon és a gyerek személyi edzéseken a gyerekek által kedvelt játékokkal fejlesztem őket. Bármennyire is azt hiszik, játszanak, éppen a fejlesztés kellős közepén járnak. Több ok miatt is fontos a gyerekek életébe beiktatni a rendszeres testmozgást. Mivel, már gyerekkorban is egyre gyakoribb a túlsúly megjelenése, így különösen is fontos beiktatni a rendszeres sportolást. Gyermekkorban szerencsére könnyebb orvosolni a túlsúlyos állapotot, csupán a gyerekkel kell megszerettetni a mozgást és az egészséges táplálkozást. A túlsúly kialakulásáról és annak következményeiről bővebben itt található információ: gyerekkori túlsúly

Már gyerekkorban fontos az egészséges életmód kialakítása.

Gyerekkori gerincferdülés- gerinctorna gyerekeknekAz ülő életmódot ugyanúgy megszenvedik a gyerekek, mint a felnőttek, csak náluk nem elváltozás következik be, hanem a társaikhoz képest lassabban, aránytalanul fejlődnek. Nem fejlődik kellő képen az izomzatuk, csontozatuk és a különböző motorikus képességeik.

Számos gyereknél az ülő életmód megjelenése bizonyos deformitásokkal jár. Erős szó rá, viszont, ha nincs időben kezelve, egy idő után zavaró deformitásként fogja gátolni a szabad mozgásban. Ilyen a gerincferdülés, ami sajnos egyre gyakoribb. A gyerekeknek nem fejlődik rendesen a felsőtestük izmai, a csontozatuk azonban folyamatos növésben van, ez által nehezebben fogja tudni tartani a testét a gyerek. Ez a funkcionális gerincferdülés, ami nem kóros esetben szintén orvosolható a foglalkozásokon. Az ilyen jellegű problémákra legtöbbször a személyi edzést javaslom, hiszen ott kizárólag az adott gyerekre fókuszálva tudom kellő képen megerősíteni a törzs izomzatát. Ezt természetesen később, ha igény van rá, felválthatja a csoportos foglalkozás.

A gerincferdülés kialakulásának okairól és következményeiről írtam bővebben: gerincferdülés

A gyerekek esetében szerencsére ez még könnyen orvosolható, ha nem kóros állapotról beszélünk. Ezért hoztam létre gyermekek számára a komplex mozgásfejlesztő tornát, és a személyi edzést.

„Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogy hogyan érezték magukat szavaidtól.”
Carl William Buehner

Mi az, amit minden gyereknek adhatunk? A feltétel nélküli szeretet. Taníthatjuk, nevelhetjük őket, de a legfontosabb, hogy mindezt szeretettel tegyük, hiszen a gyerekek érzik, hogy hogyan viszonyulunk hozzájuk. Nem is biztos, hogy emlékezni fognak sok évvel később az instrukcióinkra, de az biztos, hogy emlékezni fognak rá, örömmel töltötte el őket a velünk töltött idő vagy nem.

Gyermekeinkben nagyon fontos kialakítani a sport iránti szeretetet és igényt, hiszen ha már kicsinek örömet okoz a rendszeres testmozgás, akkor felnőtt korban is örömet fog okozni. Ha a szeretetünkkel tanítjuk, neveljük őket, akkor szívni fogják magukba a tudást.

Én a sport iránti szeretetemet és a tiszteletet tudom nekik átadni, megtanítani. Egészségre nevelem őket. Megfigyelhető felnőttek körében is, hogy akik gyerekkoruk óta sportolnak, sokkal könnyebben fejlődnek, sokkal energikusabbak és általában egészségesebbek is.

 

Gyermekek számára számtalan sportolási lehetőség adódik. Sport specifikus edzésektől elkezdve egészen az edzőtermi edzésig. Amit én kínálok a gyerekeknek az a csoportos mozgásfejlesztő torna, illetve egész piciktől a nagyobb gyerekeknek személyi edzés.

 

A gyerekeknek a legfontosabb, hogy játékos módon, kikapcsolódásként szeretessük meg velük a sportolást. Ők akkor is fejlődnek, mikor önszántukból kúsznak, másznak, szaladgálnak a kertben, így miért ne gyakoroltathatnánk velük ezeket a gyakorlatokat kicsit irányítottabban?

Ha szeretettel adjuk át nekik a tudást ők is szívesebben fogják befogadni azt. Azt tanultam, hogy minden, amit én érzek, azt érzi a gyerek is. Ha nekem egy gyakorlat közben fáj valahol, kényelmetlen, azt ő is ugyanúgy megérzi. Minden mozgásfejlesztő órát és személyi edzést eszerint építek fel. Olyat adok neki, amiről tudom, hogy nekem is jól esne. A mozgásfejlesztés a gyerekeknek, legyen az személyi edzés, vagy csoportos foglalkozás a játékosan tanulás témája köré épül.

Amit minden esetben javaslok: csoportos mozgásfejlesztés a gyerekeknek. Ha közösségben vannak, meg tanulnak egymáshoz alkalmazkodni, csapatban játszani, együttműködni és olykor erőt is meríthetnek egymásból. A visszahúzódóbb gyereket erősíteni fogja a nyitottabb gyerek. Egymást is tanítják, ami sok esetben többet ér, mint a szülő ezer szava. Az egyéni és csapatversenyek során kialakul bennük az egészséges versenyszellem, amit akár később egy sportspecializáció során is kamatoztatni tudnak majd, de az élet minden területén szükség van rá. Meg kell tanulniuk veszíteni és nyerni egyaránt.

Gyerek személyi edzést olyankor szoktam javasolni, ha esetleg időpontban nem megoldható a csoportos foglalkozásokon való részvétel, vagy ha a gyerek egy picit inaktívabb, mint a többi (Itt első lépésként is a csoportos tornát szoktam javasolni, hiszen meg kell tanulni csapatban együttműködni a gyereknek.). Személyi edzést ajánlok még abban az esetben is, ha valami miatt kicsit korlátozva van a csoportos tevékenységekben, legyen az egy enyhébb gerincferdülés, vagy túlsúly. Gyerekeknél mindkettő problémát okozhat, hiszen elmaradnak a többiektől, nem tudják tartani a lépést a kortársaikkal. Személyi edzésen a gyerekeknek mindkettőben segítek. Egyszerű, számukra is ismerős eszközökkel végzünk tartásjavító, erősítő gyakorlatokat.

Gyerek személyi edzésen és a csoportos mozgásfejlesztő tornákon is a cél az egészségre nevelés, egészségmegőrzés.
Fontos tudni, hogy a foglalkozásokon elsajátított gyakorlatok nem csupán a gyerekek fizikai állapotára van jó hatással. Bizonyos gyakorlatok pl.: keresztkoordinációs gyakorlatok a diszkalkuliát és a diszlexiát megelőző gyakorlatok. Az agyi tevékenységüket is fejleszti, így az iskolában is jobban fognak teljesíteni. A gyerekek fejlődéséhez és az iskolai jó teljesítményhez elengedhetetlen a komplex mozgásfejlesztés. Én ezt adom nekik a gyerek személyi edzésen és a csoportos mozgásfejlesztő foglalkozásokon.

gyerek fitness

Tóth Regina

Gyermekfitnesz, gyermekaerobik oktató

 06 (30) 565 7262
info@gyermekfitness.hu