Gyermekkori túlsúly megelőzése

Gyermekkori túlsúly megelőzése

Mi felnőttek sokszor már kínosan ügyelünk, hogy mikor, mit eszünk. Számoljuk a kalóriákat, tartjuk a különböző diétákat, és közben azt hisszük, hogy a gyereknek bármi jó, amit elé teszünk.

 

Bizony a gyerekek számára is nagyon fontos a megfontolt és tervezett táplálkozás.

 

Az étkezés tervezése nem 3-4 éves kortól kezdődik el, hanem onnantól, hogy a baba már ott van a pocakban. Meghatározó a gyerek fejlődését illetően, hogy terhesség alatt mit fogyaszt az édesanya, de ami még ennél is fontosabb, hogy később, hogyan és milyen ételekkel kezdjük el a hozzátáplálást. Az első időszakban nagyon megfontoltan a szabályokat betartva adjuk neki az almát, meggyet, körtét, csirkehúst, de másfél – két évesen szinte már majdnem mindent ehet. Rengeteg szülő ilyenkor kezd ellustulni és inkább megveszi a kakaós csigát, felbontja a különböző csokikat, müzli szeleteket. A tervezés ebben az időszakban is nagyon fontos, hiszen a gyerek azt ismeri, amit mi adunk neki. Ha rengeteg gyümölcsöt, zöldséget adunk, megtanítjuk neki, hogy egészségesen táplálkozni igenis jó, akkor benne is ki fog alakulni az igény az ilyen jellegű étkezésre.

 

Természetesen nem hagyható ki teljesen az étkezésekből a péksütemény és az egyéb nyalánkság, de mértékkel szabad csupán adni. Tiltani nem szabad, mert később, az iskolába bekerülve, ahol igenis találkozik a gyerek az ilyen jellegű ételekkel, könnyen rákaphat és áteshet a túloldalra.

 

„Nem szeretem, amikor a nagyinál vannak a gyerekek, mert mindig chipset adnak nekik és mivel könnyen hozzászoknak a háztartási keksz, korpovit keksz már egyáltalán nem kell nekik. Én bizony nem veszem meg, azt a sok egészségtelen kaját!”

 

 

 

Ezt egy anyukától csíptem el a játszótéren.

 

Ezért olyan fontos, hogy mit és hogy adunk már a kezdetektől a gyereknek. Ha hozzászoktatjuk az édes, cukros, nátrium-glutamátos ételekhez, akkor nagyon nehezen és fáradságos munkával tudjuk majd elérni, hogy lemondjon róluk, vagy talán egyáltalán.

 

Tény, könnyebb megvenni a pékségben a péksütit, a boltban pedig az édességet, de a lustaságunk miatt lesz idősebb korába nehéz dolga a gyereknek.

 

Magyarországon ma már minden ötödik gyerek túlsúlyos, ami nagyon nagyon magas szám.A gyerekeknek, ha nem ismerik nincs igényük ezekre az ételekre. Nagyon szívesen kóstolják meg azt, amit mi eszünk, mert az, amit Anya, Apa, vagy a Nagyiék esznek biztos mindig finomabb, mint amit Ő kap. Mindegy, hogy reggeli, ebéd, vacsora, vagy csupán egy kisebb étkezés a gyerek nyújtózik, hogy ő is kér abból, amit mi a nagy felnőttek eszünk. Főzzünk kevesebb fűszerrel, kevesebb sóval, de ugyanúgy odafigyelve mintha csupán a saját testünkről lenne szó. Mutassunk példát nekik, hiszen MI vagyunk azok, akiktől ők tanulhatnak.

 

gyerek fitness

Raj Regina

Gyermekfitnesz, gyermekaerobik oktató

 06 (30) 565 7262
info@gyermekfitness.hu