Miért olyan fontos, hogy terhesség alatt sportoljak?

Miért olyan fontos, hogy terhesség alatt sportoljak?

A terhesség első pillanatától kezdve, szinte minden kismama fejében ott motoszkál a gondolat, hogy vajon szabad e sportolni a várandósság alatt, és ha szabad, akkor mit és hogyan.
A terhesség alatt végzett testmozgás pozitív hatással van a kismamára is és a picikére is.

 

De mit és hogyan lehet sportolni?
Mik azok a pozitív hatások?

Szakemberek egyetértenek abban, hogy a terhesség alatt végzett testmozgás szükséges. Azoknak a kismamáknak, akik a terhességet megelőzően is sportoltak semmi akadálya, hogy folytassák a sportot, ha egészségügyileg nincs akadálya. Azoknak a kismamának viszont, akik a terhesség előtt nem sportoltak ez egy remek alkalom lehet az életmódváltásra. Természetesen nem kell rögtön kiváltani az első korlátlan kondi bérletet és minden nap súllyal guggolni, de egy szakképzett edző mellet semmi akadálya nincs, hogy beiktassa a kismama az életébe a rendszeres testmozgást. Miért kell a szakember? Az emberek java részének terhesség se kell hozzá, hogy úgy építse fel az edzéseit, hogy nem veszi figyelembe a saját teste adta szabályokat, pedig vannak jócskán. Hány szabály lehet egy kismama esetében? Rengeteg.
Milyen edzéstípusok ajánlottak?
Egyértelműen a kismama torna, úszás, pilates és a személyi edző segítségével végzett tevékenység.
Ez az az időszak, amikor az edzések nem a teljesítménynövelésről szólnak, hanem a szinten tartásról. Ebben az időszakban még jobban kell figyelnünk a jelekre, amelyeket a testünk ad. Ha azt érezzük elfáradtunk, vagy már nem esik olyan jól az utolsó kör, ne fojtassuk a tevékenységet.

 

 

Milyen pozitív hatása van a terhesség alatt végzett testmozgásnak?


Javítja a testtartásod, vagyis megerősíti a hátizmaid, CORE izmaid, szülés után nagyon hálás leszel magadnak, mikor folyton a karodon lesz a pici, mert sír, ha leteszed. 🙂 Javítja a keringést, amit a baba is garantáltan érezni fog. Segít megelőzni a túlzott túlsúlynövekedést nem csak neked, de a babának is. Segít megelőzni a terhességi cukor kialakulását, illetve a vizelettartási problémákat. Mivel kellő képen megerősíted a háti szakaszt, így az ott jelentkező fájdalmak is kevésbé fognak jelentkezni. De nem csupán fizikailag lesz rád nagyon jó hatással. Ez a pár óra, amit csak magadra és a picire szánsz, rendkívül jó lélektani hatással bír, csak úgy, mint az összes többi sport. Segít levezetni a stresszt, javítja a hangulatot.

gyerek fitness

Raj Regina

Gyermekfitnesz, gyermekaerobik oktató

 06 (30) 565 7262
info@gyermekfitness.hu