A gyerekek ülő karrierjének korai kezdete

A gyerekek ülő karrierjének korai kezdete

Biztosan te is tudod, hogy farkcsontunk azért olyan kis csökevényes, mert, ahogy felegyenesedtünk már nem vettük hasznát, így a természet szépen lassan elvette azt tőlünk és így maradt hátra ez a kis csökevény. A legfiatalabb korosztályban (legfiatalabb, mert az ülő életmódot élő emberek a 6-7 évesek), a legfiatalabbak, akiket fájdalmakkal vittek ortopéd orvoshoz 7 éves gyerekek és ez nem genetika, ez nem valamilyen csontosodási zavar miatt van, hanem az ülő életmód miatt. Na de kicsit vissza az elejére.

 

Mikor gyerekként folyton azt hallottam a felnőttektől, hogy, jaj de jó nektek, gyerekeknek, csak tanulni kell, semmi gondotok nincs, őszintén soha nem értettem őket, és most felnőve se értem, hogy miért mondták akkor azt nekem. Valóban van egy irigylésre méltó felhőtlen kor. Ez egészen az óvoda végéig tart, mert az iskolapadba beülve megkezdődik az ülő karrier kezdete.

 

gyerekek és az ülő életmód4 gyerek személyi edzés személyi edzés mozgásfejlesztés

Gondolj csak bele, a 8-18 év közötti gyerekeknek mi tölti ki a napjaik nagy részét? Játék? NEM. Szórakozás? NEM. Tanulás? RÉSZBEN. Valamilyen képernyő, TV, telefon, számítógép nézése? RÉSZBEN.

 

 

Számoljunk csak egy kicsit. A 8-18 éves gyerekek tanóráit átlagolva a gyerekek nagyjából napi 5-6 órát ülnek az iskolapadban (Nagyobb gyerekek esetében az is előfordulhat, hogy napi 9 órájuk van, ami igaz, hogy 45 perce, de mit ér az órák közti 10 perc, mikor egyik teremből a másikba mennek, WC-re mennek és már be is csöngettek?). Tegyük

gyerekek és az ülő életmód4 gyerek személyi edzés személyi edzés mozgásfejlesztés

fel, hogy autóval, tömegközlekedéssel kell iskolába járniuk. Jobb esetben 20 perc oda és 20 perc vissza ez már plusz 40 perc. Vegyük hozzá az étkezéseket mind az iskolában, mind otthon ez nagyjából plusz másfél óra. Kb 8 óránál járunk már és még nem tanultak otthon SEMMIT. Vegyünk plusz két órát otthoni tanulásnak. Vegyünk még hozzá két óra TV-nézést, majd még fél órát a telefonozásra. Maradt 10 óra az alvásra, a sportra, a szülőkre, a barátokra, az egyéb hobbikra és nem utolsó sorban a külön órákra, hiszen matekból és az idegen nyelvből is jól kell teljesíteni.
A gyerekek az ébren töltött idejük nagyjából 80-85%-át ülve töltik. Biztos vagyok benne, hogy a legtöbb gyerek ezt görnyedt háttal, kisebb, vagy nagyobb C alakot felvéve teszi ezt a rengeteg időt. Emiatt fordulhat elő az, hogy a korábban teljesen egészséges gyerekek már másodikos osztályos korában az ortopédiára jár hát és nyakfájással, hiszen az emberi test felépítésre nem az ülésre van kitalálva, hanem a járásra, futásra, mászásra. Gondoljunk csak vissza a farkcsontra.

 

 

Fontos tudni, hogy a heti két, vagy három sportfoglalkozás borzalmasan kevés, ahhoz, hogy kompenzálni tudjuk ezt a rengeteg ülést. 1 hét 168 óra, ebből 2-3 testmozgásra szánt óra nagyon nagyon kevés (Szándékosan nem számolom a testnevelés órákat, hiszen az is szimpla matematika. 45 perc egy testnevelés óra. Természetesen késéssel indul óra, hiszen a szünetbe be kell zsúfolni a WC-t, öltözést, na meg egy kis traccsolást a többiekkel. Számolni kell a rengeteg fegyelmezést, az egyes feladatok bemutatását.). A szülők és a pedagógusok feladata, hogy azt a kevés szabadidőt, amit a gyerekek megkapnak, aktívan töltsék.

 

Hétvégén a TV-helyett válasszuk a kirándulást, kalandparkot, vagy bármilyen mozgásos AKTÍV kikapcsolódást. Próbáljuk meg minél aktívabbá tenni az életüket. Írassuk be őket olyan sportfoglalkozásra, ahol legalább heti két edzés van, ha nem találunk a kedvükre valót, válasszuk a gyerek személyi edzést, de akár össze is köthetjük a közös sportolást. Ne adjuk a gyerekek kezébe az orvosokhoz vezető ajtók kilincsét!

 

 

Az ülő életmód problémáinak egyik legnagyobb következménye a tartásbeli problémák. A gerincproblémákról és a tartással kapcsolatos problémákról, tüneteiről és hátrányairól itt olvashatsz többet GYERMEKKORI GERINCBÁNTALMAK.

gyerekek és az ülő életmód4 gyerek személyi edzés személyi edzés mozgásfejlesztés

gyerek fitness

Raj Regina

Gyermekfitnesz, gyermekaerobik oktató

 06 (30) 565 7262
info@gyermekfitness.hu