Hogyan táplálkozzanak egészségesen a gyerekek?

Hogyan táplálkozzanak egészségesen a gyerekek?

Tudtad, hogy a gyerekek által elfogyasztott ételek 70-a előre elkészített ételekből áll?

 

Mit is jelent ez?

 

A gyerekeknek kitesszük reggel az asztalra a boltban, vagy a pékségben megvásárolt kakaós csigát. Tízóraira csomagolunk egy kis Jó reggelt kekszet. Az ebédet, ha az iskolában vannak, a konyháról kapják, de hétvégén legtöbb esetben betérünk egy gyorsétterembe. Uzsonnára pedig eléjük teszünk egy finom szendvicset, aminek szinte minden hozzávalója mű. Vacsorára pedig jöhet egy bögre kakaó. Napközben a fő étkezések között, ha egyáltalán megvannak egy kis chips, csoki, gumicukor vagy valamilyen sütemény is a kezükbe kerül.

Tudom, néha nekem is van, hogy elszaladnak a napok és inkább rendelek, minthogy főzzek valamit. Előfordul, hogy inkább betérek egy gyorsétterembe, minthogy otthon a szabadidőmet azzal töltsem, hogy főzök. Vannak napok, hogyan táplálkozzanak egészségesen a gyerekekamikor tényleg kényelmes, jó és még finom is, de ebben az esetben ez csak az én testem.

Ha egy kisgyerek fogja a kezem ugyanúgy belefér, hogy ilyen napok is legyenek, de akkor már nem csak a saját testemről döntök. Az én feladatom, hogy biztosítsam neki a megfelelő ételeket és azokon keresztül a vitaminokat, ásványi anyagokat.

Amikor már Ő/Ők is itt vannak, gondoskodni kell róla, hogy a lehető legjobbat kapják. Márpedig ezt csak akkor tudjuk nekik megadni, ha nem az előre elkészített ételeket adjuk, hanem ha mi magunk készítjük el azokat. Idő. Bizony az idő. Tudom sokszor kivitelezhetetlen, ezért sem azt mondom, hogy minden nap, de nekünk kell biztosítani számukra a lehetőséget, hogy a lehető legegészségesebb életet élhessék.

 

TIPP: Tanulmányok bizonyítják, hogy azok a gyerekek, akik valamilyen formában be vannak fogva a főzés során, kevésbé válogatósak és később könnyebben önállósodnak is. Valljuk be, minden szülő álma 🙂

 

 

Hogyan lássak neki egy étkezés előkészítésének?

1. Ne a hússal kezd!
Ne úgy indíts egy előkészülést, hogy itt egy fél kiló, kiló csirke mit is kezdjek vele. Sokkal kreatívabb és tápanyagban dúsabb ételeket tudsz kitalálni, ha a zöldséggel kezded. Vegyél magad elé minimum két, három féle zöldséget és ahhoz válaszd a húst.

2. Válaszd a legegészségesebb elkészítési módot!
A legjobb, ha a zöldségeket párolva készíted, a húst pedig valahogy főzd meg, süsd meg.
Ha mégis jó kis rántotthusit szeretnél az asztalra tenni, válaszd a kókuszzsírt és abban süsd, de vigyázz, abból sem kell több decit belelocsolni a serpenyőbe. Épp csak annyit tegyél bele, amiben elegendő zsiradék hozzá, hogy ne megégjen a husi, hanem finom ropogós legyen.

csirkecsíkok gyerekeknek egészségesen

3. Készítsd el te magad, ne a pékségben vedd meg!
Tudom, én is imádom a finom kis pék sütiket reggelizni. Finomak, de az őszintét megvallva elég hamar éhes leszek tőle, hiszen ezeknek a többsége gyorsfelszívódású, egyszerű szénhidrát jó sok cukorral. Rengeteg egyszerű, de kiváló recept van az interneten, amivel tökéletesen helyettesíthetőek a pék sütik. Keresd ki a számotokra legmegfelelőbbeket és készítsd el azokat. Itt is nyugodtan bevonhatod a gyerkőcöket.

 

 

zöldségkrémleves gyerekeknek

ZÖLDSÉGKRÉMLEVES GYEREKEKNEK

Minden szülő álma, hogy egészséges, mindenevő legyen a gyerekéből. A levest szinte minden gyerek szereti, a krémleveseket pedig még az egész picik is ehetik. A nagyobbakat különösen lebilincseli, ha betűtésztát főzünk hozzá. Ehhez nem igazán kell recept, hiszen csak válogasd össze a zöldségeket, amiket el szeretnél készíteni, főzd meg őket, turmixold, ízesítsd (só, bors, petrezselyem, ami az alap a többi itt is rajtad múlik), és már teheted is asztalra. Nyilván kicsit összetettebb a feladat, ha mondjuk egy sütőtököt szeretnél a levesbe tenni, hiszen azt a sütőben kell megsütni, de itt tényleg csak a kreativitásod szabhat határt.

 

LEVELES KAKAÓS CSIGA RECEPT GYEREKEKNEK

A legjobb persze, ha a tésztát is te kevered össze, de néha lehet kivételt tenni.

Hozzávalók:
1 csomag leveles tészta (fagyasztott)
víz ( itt szándékosan nincs mennyiség! Addig adagold hozzá a vizet, amíg meg nem kapod az általad várt sűrűséget)
35 g kakaópor
1 tk fahéj (ez opcionális)kakós csiga gyerekeknek 35 g poreritrit

Elkészítés:
• A leveles tésztát hagyd kiengedni
• Keverd össze a kakaóport, poreritritet és a vizet (ha fahéjjal csinálod azt is)
• lisztezett nyújtódeszkán 1 cm vastagra nyújtjuk a tésztát
• A kinyújtott tésztának egyik oldalát kend végig a kakaós masszával, majd tekerd fel és vágd apró csigákra
• Sütőpapíros tepsire helyezd rá a csigákat, a tetejét kend meg egy kevés felvert tojással
• 180C°-os előmelegített sütőben addig süsd, míg aranybarna nem lesz

gyerek fitness

Raj Regina

Gyermekfitnesz, gyermekaerobik oktató

 06 (30) 565 7262
info@gyermekfitness.hu