All for JoomlaAll for Webmasters

Mit sportoljon a tini, ha túlsúlyos?

Mit sportoljon a tini, ha túlsúlyos?

Az előző cikkemben a kisebb korosztályt vettük végig (Mit sportoljon a gyerek, ha túlsúlyos?), most viszont egy már kicsit érzékenyebb témát szeretnék feszegetni.

Mint mindenkinek úgy a tinédzser korosztálynak is szüksége van a sportra, nem is kicsit. Na de mitől érzékeny téma ez?

 

 

 

A tinédzser korosztályban már nem csak felmerülnek, de jelen vannak kérdések, aggodalmak és kritikák a saját testükkel kapcsolatban. Talán ez az egyik legérzékenyebb időszak a hormonok és folytonos változás miatt. Ritkán találkozni olyan tinivel, aki nem változtatna magán valamit. A saját magukkal szembeni elvárások és kritikák miatt elkezdik érezni a sport és az egészséges táplálkozás fontosságát, mert tudják, hogy ez IS a kulcs. Van azonban egy bökkenő. A legtöbben az egyre sűrűsödő tananyag miatt, ha korábban rendszeresen sportoltak is, elkezdenek kimaradozni a versenysportból, hiszen nem mindenki szeretne profi sportoló lenni. Így jön a kérdés.

 

 

 

MIT SPORTOLJAK?

MELYIK DIÉTA A LEGJOBB?

 

 

 

 

Ezekre és az ezekre hasonló kérdésekre a google biztosan tudna mutatni egy jó kis statisztikát.
Ebben a témában is majdnem ugyanott tudom megfogni a lényeget.

Mindenféleképpen olyat kell választani, ahol jól érzi magát.

Mindenféleképpen olyat kell választani, ami nem hat károsan az egészségre (Túlsúly esetén nekikezdeni futni, többet árt, mint használ.).

Mindenféleképpen olyat kell választani, ahol folyamatosan tud fejlődni.

És utolsónak olyat kell választani, amit be tudd illeszteni a napirendbe és, ha esetleg kihagy egy-egy alkalmat, a sok tanulnivaló miatt, akkor sincs gond.

 

 

Sportlehetőségeknek itt is azt tudom említeni, amit az előző cikkben, amiken kívül természetesen számtalan lehetőség van, de ezek a leggyakoribbak és a legkevésbé megterhelőek.. Úszás, csoportos komplex mozgásfejlesztő torna (Pl.: Tini torna, amit én is tartok), illetve ebben a korosztályban már igen erősen kezd kialakulni az érdeklődés a konditerem iránt, így az is egy opció.
Itt egy picit meg kell állni.

Én is konditeremben dolgozom és rengetegszer látom, mikor a fiatal fiúk, lányok lejönnek, beülnek a különböző gépekbe, emelgetik a különböző súlyokat céltalanul, abban a hitben, hogy ez majd segít. Leggyakrabban ezek a gyakorlaton mind hibásan vannak kivitelezve, hiszen az idegen környezetben még nem ismerik ki magukat (ez a tény nem csak a túlsúlyosokra vonatkozik, hanem egytől egyig még akár felnőttekre is).
Ezért, ha a tini úgy dönt, hogy konditerembe szeretne járni, legalább fél évig célszerű egy személyi edzővel együtt dolgozni, aki segít kiismerni a termet, a gépeket (Ismét egy zárójel. 16-éves korig TILOS súlyokkal és a gépekkel dolgozni a szervezet megfelelő fejlődésének érdekében), illetve megtanítja a gyakorlatok helyes kivitelezését.

 

 

Nagyon fontos figyelembe venni, hogy a tiniknek is ugyanolyan fontos a mozgás, mint az idős korosztálynak, az óvodás korosztálynak, vagy a felnőtteknek és ez különösen is érvényes a túlsúlyos tinikre.

Ha segítségre, vagy tanácsra van szükséged, keress bizalommal ITT.

gyerek fitness

Raj Regina

Gyermekfitnesz, gyermekaerobik oktató

 06 (30) 565 7262
info@gyermekfitness.hu